Domowa pizza na cienkim cieście - BEZ DROŻDŻY!


Domowa pizza w 25 minut ? Tak, to możliwe. I nie potrzebujemy wcale drożdży. Nie musimy jej ugniatać przez pół godziny ani czekać kolejną godzinę aby wyrosła. Tę, zrobisz w 25 minut od początku do końca! 

Powiem wam, że wczoraj zadziwiłam samą siebie, przez cały dzień chodziła za mną pizza, ale w ostatniej, którą robiłam coś poszło nie tak, coś za mało była wygnieciona i za krótko wystała, drożdżami śmierdziało a ja byłam zawiedziona. Godzina 23.00 a ja myślę co zrobić.  Zamawiać nie będę, chrzanić z drodżami również... To może na tortilli? No ale jej też nie mam.. A może zrobie ją sama? No i tak przeglądając przepisy na darmową tortille do kebaba wyszła moja domowa PRZEPYSZNA (uwierzcie, na prawdę przepyszna - ja nigdy nie chwalę tego co gotuję, bo nigdy nie jest to takie jakie bym chciała, a tu ZONK! ) pizza na cienkim cieście, a przepis jest banalny!

Składniki - Co nam potrzeba?
  • 2 szklanki mąki
  • 160ml gorącej wody (ja wlewam taką 2-3 minuty po zagotowaniu)
  • Duża Łyżka oleju
  • Szczypta Soli
  • Wybrane składniki (W moim przypadku: ser żółty, pieczarki, szynka, sos pomidorowy na spód)
I tadaaam, serio, to już koniec :)

Przygotowanie - Jak zrobić ciasto?

  • Wsypuję mąkę do szklanej miski
  • Wlewam wodę do mąki
  • DREWNIANĄ łyżką/łopatką/widelcem, czymkolwiek :) mieszam wszystko, gdy widzę, że wody jest za dużo, dosypuję jeszcze mąki i mieszam, ugniatam łyżką. Kiedy widzę, że ciasto się ładnie skleja a nie już rozwala biorę do ręki, palcem robię dziurkę i wlewam tam łyżkę oleju zagniatam ciasto do srodka, jesli się strasznie klei leciutko posypuje mąką i... okładam ciasto pięściami :P Obijam w misce, w rękach, aby zrobiło się gladkie :) Kiedy mam gladką kulę rozciagam i rozwałkowuje ją na blaszce - tu na zdj wyglada to kiepsko bo nie planowałam nikomu tego pokazywac i podejrzewalam ze najlepsze nie bedzie no ale... :D  Zrobie kolejny raz i zmienię te spontaniczne zdjęcia na piękniejsze :P
  • Rozsmarowuje sos na pizzy, rozkładam składniki, a następnie w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni, wkładam blaszkę na środek na 15 minut ( Po 10 minutach warto jednak sprawdzić łopatką od dołu w jakim stanie jest ciasto, bo każdy piekarnik inaczej grzeje, także sami zdecydujecie czy lepiej podpiecze wam na samej górze, a dłużej , czy na samym dole a krócej :) ) I to tylee..
Jak robię sos na spód?

 Sos, który kładę na spód jest również banalny. Do szklanki wkładam 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego, oregano/ziola prowansalskie/czosnek/bazylie (tu możecie dodawać przyprawy wedle swojego uznania :) ) i zalewam to gorącą wodą, aby nie był za gęsty, ale też nie za rzadki, mieszamy i.. smarujemy pizze ;)



Jeśli spróbujesz zrobić - podziel się jak wyszło :)

1 komentarz: Leave Your Comments

  1. Musze wyprobowac bo tez za mna chodzi picca tak na szybko😉😉😉😀😀

    OdpowiedzUsuń